Wednesday, November 19, 2008

ni suma Christopher Columbus punye pasal..

td aku g Alam Central..ngan Amar,Jo n Wan..pas amar parking kereta die,jo pun bakar rokok nya..dari kereta sampailah ke lift,jo masih ada masa untuk merokok..pastu,wan pun bersuara,

wan:mi,ko tau x kalau ko isap rokok kat cni,or kat tempat public,ko kene saman rm250.

aku:biar betul.asal lak?sape plak nk saman?

wan:betul dow.aku nk isap rokok kat bus stop pun cuak.

aku:wah,mcm tu la plak.sape saman dow?

wan:jabatan kesihatan.

hmmm...sampai mcm tu sekali..kat negara 4 musim,kite (aku+ko yg menghisap rokok tu)
akan dipandang hina.nak isap rokok kene isap kat luar.kalau isap salah tempat,kene denda plak tu.wah bukan main lg.

kat hostel aku kat jengka,isap rokok di panggil fogging.mcm jabatan kesihatan nak bunuh nyamuk aedes.dtg kat setiap umah nk sembur ape kejadah tu.kat hostel aku pun sama.tp kitorg guna rokok.

ni kisah aku kantoi rokok plak.

pada suatu hari,aku dan Haziq,sedang rancak berborak.apa topik perbualan,tidaklah diketahui.
hatta bilik itu dipenuhi oleh hilai tawa nan mesra aku dan haziq,pintu bilik pun diketuk.lalu...

Resident Staff:slm..asal bawak tilam turun bawah?

Aku:katil ni dah goyang.takut runtuh,tu pasal bwk turun ke bwh.

Resident Staff:owh..dah report dah?

Haziq:belum.

Aku:nanti bila senang baru nak g report.

Resident Staff:baik buat cepat2.nanti xpasal2 kene marah.

Kami:baik bang.

selepas itu..resident staff itu pu mengutarakan suatu soalan yg aku jamin beliau akan kemukakan sebaik sahaja melangkah masuk ke bilik aku.

resident staff:kamu hisap rokok ke?

-the end-

skunk aku akan kuar kan fakta2 agar senang dihadam oleh minda anda.

-sekiranya kesemua budak u part 1 kene buang kolej sebab kes rokok,kesemua student part 6 yg tinggal di luar campus boleh menginap di asrama.(ini menunjukkan bertapa ramainya budak part 1yg isap rokok)

-satu puntung rokok yg ditemui di bilik anda akan dikena kan denda sebanyak rm20.aku telah kantoi dengan 35 batang puntung rokok.congak sekarang.

-kalau aku didapati bersalah menjual rokok,aku akan digantung satu semester.

sekian...itulah dugaan serta onak duri yg perlu dilalui oleh seorg perokok tegar.inilah yg perlu dihadapi semata2 untuk kenikmatan yg 5minit untuk sebatang rokok.semestinya jalan ini tidak ingin aku lalui.tp nk buat camna?aduhai,one day,aku akan lalui hari2 aku tanpa pergi ke Khulafa Bistro sambil menyebut "macha,dunhill 14 satu!"

dan..

kenapa christopher columbus plak di persalahkan??

hahhaha

beliau lah manusia yg bertanggungjwb untuk memperkenalkan tembakau di amerika setelah melihat penduduk warga brazil menghembus asap yg berkepul2 dari mulut sambil dtangan nya terdapat gulungan kertas yg mempunyai bara didepan.

No comments: