Friday, February 6, 2009

Aku Kasturi.

salam,kini dah cukup 5 hari aku menjadi penghuni Blok Kasturi.Secara jujurnya,aku xtahu sgt apa yg menarik sgt pasal Blok Kasturi.Senior hanya berkata,"nanti kau tau sendiri punye".so,aku tunggu lah sekarang.
sebenarnya,
Pada 26 disember,iaitu tarikh pendaftaran uitm melaka,aku telah ditempatkan di Dang Anum.Dang Anum?itu bukan kolej perempuan kah?ya...aku dan mmbr2 aku hanya lah penghuni sementara kolej Dang Anum sementara menunggu Blok Kasturi siap direnovate.

Dalam masa sebulan sahaja kami di Dang Anum,rasa berat hati bila dpt tahu kami akan dimasukkan di blok asal kami.Sedih.Itu antara ayat yg terlintas apabila aku dpt tahu bahawa kesemua part one akan di bahagi2 kan ke blok Lekir,Lekiu,Tuah dan Kasturi.

Aku dikira bertuah kerana mendapat blok Kasturi.yelakan,blok tu blok baru.cantik lg.kawan2 aku yg lain?separuh masuk ke Lekiu dan separuh lagi ke Lekir.hanya 4org sahaja yg berjaya masuk ke blok Kasturi.salah satunya ialah aku.

hmmm...owh ya..dlm masa 5 hari juga aku penat naik turun lari n berjalan ke HEA.Aku ke HEA kerana ingin mempertahankan hak aku.aku MC110 tp aku masuk kelas BM115.kelas insurance yg sama sekali aku benci.aku bukan pelajar 'nombor' tp aku 'huruf'.aku cukup xsuka benda berkaitan nombor kecuali duit!

kalau aku pandai dlm accounting,its fine.but im not.aku pernah bangun lebih awal drpd mmbr2 aku yg lain semata2 untuk duduk di hadapan sekali dlm kelas accounting.itu semangat aku untuk berubah.tp aku x mampu kerana aku juga org pertama yg tertido dlm kelas tu.cuba bayangkan,aku duduk dihadapan lecturer dan dengan hati kering,aku boleh tido.sesungguhnya Diploma on Insurance bukan lah untuk ku.

3 febuari,
cukuplah rezeki aku di insurance.aku mendapat panggilan dari uitm shah alam,kini aku telah ditukarkan ke pogram MC110.Syukur kepada Tuhan dan terima kasih kepada bapa aku.sebenarnya,bapa aku dan Dekan Masscom merupakan kenalan.jd,pihak uitm melaka tidak mampu melakukan apa2 melainkan akur kepada surat rayuan aku yg terteranya tanda tangan 'dekan Masscom' itu.

No comments: